Hoppa till huvudinnehåll
conference lunch move company map contacts lindholmen travel info

Mediehusens framtid diskuterades på Mediedagarna

Den 6-7 mars ställde Lindholmen Science Park ut på Mediedagarna. På fredagen hölls ett av många intressanta seminarier om nyhetsmediernas framtid. Seminariet är en del av ett projekt som Tidningsutgivarna och Stampen Media Group står bakom i samarbete med Media Arena på Lindholmen Science Park.

Niklas Wahlberg, VD på Lindholmen Science Park, spanade framåt tillsammans med Carl Heath, Yasmine El Rafie och Joakim Johansson. Johansson, från Universal Music, bjöd på självdistans när han beskrev omställningen som musikbranschen nyligen varit med om. Den naturliga frågan blev om nyhetsmedierna kan lära sig av musikbranschens förändring? Kanske finns det en plats för ett Spotify för nyheter?

Panelen diskuterade också hur viktigt laborerandet är för innovationer. Carl Heath konstaterade att det finns en stor vinning i att umgås med och att bete sig som sin målgrupp. Tankesättet går igen på Lindholmen Science Park och Niklas Wahlberg avslutade med att konstatera att det är möten mellan olika organisationer och grupper som leder utvecklingen framåt.

Just nu pågår ett projekt om mediernas demokratiska roll på Lindholmen Science Park, är du intresserad? Kontakta Martin Svensson, projektledare Media Arena, martin.svensson@lindholmen.se

Seminariedeltagare:
Niklas Wahlberg - VD, Lindholmen Science Park
Yasmine El Rafie - Utvecklingsredaktör - Sociala medier, SR
Joakim Johansson - Marketing Director, Univeral Music
Carl Heath - Forskare ICT, Interaktiva Institutet

Moderator: Anette Novak – VD, Interaktiva Institutet